دانش‌بنیان| خدمات پیش‌بیمارستانی در مراکز اورژانس کشور یکپارچه‌سازی شد

دانش‌بنیان| خدمات پیش‌بیمارستانی در مراکز اورژانس کشور یکپارچه‌سازی شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 68151
یک شرکت دانش بنیان با انجام یک پروژه ملی با حمایت معاونت علمی و فناوری موفق شده است فرآیندهای خدمات رسانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی را اتوماسیون کند.

 

 

 

شاید بارها شنیده باشید برای کمک به فردی که دچار عارضه یا حادثه شده است باید با اورژانس یا همان شماره 115 تماس بگیرید. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که در تماس با این شماره چه تعداد نیرو برای کمک به فرد یا افراد آسیب دیده مهیای امداد می‌شوند.

 

در این سامانه پیشرفته از لحظه‌ای که تماس با شماره خدماتی 115 برقرار می‌شود تا رسیدن امدادگران بر بالین بیمار و رساندن آن به بیمارستان کلیه فرآیندها از طریق این سامانه کنترل می‌شود.

مژگان افشار کرمانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان فنی و مهندسی فناوری الکترونیک آسمان کارمانیا گفت: در حال حاضر تمام مراکز اورژانس در کشور از این محصول دانش بنیان استفاده می‌کنند. واحد تریاژ تلفنی 115 نخستین بخش مرکزپاسخ گویی اورژانس است که مددجو ارتباط خود را مستقیم و بدون واسطه با این بخش از طریق شماره خدماتی 115 آغاز می‌کند.علت تماس در این واحد ارزیابی می‌شود و در صورت نیاز به اعزام آمبولانس این درخواست به واحد اعزام و راهبری عملیات به صورت سیستمی ابلاغ می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: استفاده از فرم‌های تشخیص و مشاوره بالینی سیستمی براساس استانداردهای بین المللی، سرویس کشف موقعیت جغرافیایی فرد تماس گیرنده بر روی نقشه‌های مبتنی بر GIS  و قابلیت‌های سیستمی فراوان دیگری در این واحد باعث شده است تا امکان پاسخ گویی به شهروندان در حداقل زمان ممکن انجام شود. این بخش خط مقدم عملیات حیاتی امداد در حوزه پیش بیمارستانی است. کارشناسان پرستاری در این واحد به مردم خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

 

افشار کرمانی با اشاره به اینکه واحد اعزام و راهبری آمبولانس در بخش بعد وارد عمل می‌شود، افزود: این واحد وظیفه ارسال مناسب‌ترین کد عملیاتی از نظر نوع و فاصله به محل را بر عهده دارد و تا اتمام فوریت با سیستم و ریز سیستم‌های طراحی شده در اختیار، به صورت لحظه ای و بر خط بر روند ارائه خدمات نظارت می‌کند. اطلاعات امداد خواه (آدرس، موقعیت و شکایت اصلی ) به صورت سیستمی به گوشی هوشمند نزدیک‌ترین کد عملیاتی ارسال و اعزام انجام می‌شود. هدایت پزشکی عملیات واحد بعدی است که مناسب‌ترین مشاوره درمانی با توجه به وضعیت و شرح حال بیمار را ارائه می‌دهد.

افشار کرمانی همچنین بیان کرد: واحد پذیرش بخش بعدی است که مناسب‌ترین مرکز درمانی را برای اعزام بیمار یا مصدوم تعیین و تحویل مصدوم را به واحد درمانی تسهیل می‌کند. واحدهای کنترل کیفیت، آمار و داشبوردهای مدیریتی از بخش‌های دیگر این سامانه است که در قالب یک سیستم یکپارچه بصورت کاملا سیستمی و تخصصی به شهروندان  خدمات فوریتی پزشکی را ارایه می‌کند.

وی سامانه اتوماسیون کشاورزی در مقیاس باغی را دیگر اقدام انجام شده توسط این شرکت فناور با تولید محصولی دانش بنیان دانست و افزود: با این محصول تمام فرآیندهای کشاورزی و آبیاری در مقیاس باغی بدون محدودیت مساحت و منابع انرژی (امکانات شبکه برق)  هوشمند و قابل کنترل سیستمی انجام می‌شود. به طور خلاصه از طریق اپلیکیشن موبایلی و وب طراحی شده برای کشاورز ارتباط با سیستم مرکزی اصلی در مرزعه ایجاد می‌شود و کلیه فرآیندهای مربوط به کشاورزی که توسط این مجموعه دانش بنیان بصورت اتوماسیون طراحی شده است  کتنرل می‌شود. از امکانات و قابلیت های ویژه این سیستم می توان به  کتنرل، مدیریت و نظارت بر خط اشاره کرد.

 

 گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/25

اخبار مرتبط:

* اقتصاد دانش بنیان بهترین راه مقابله با تحریم

* کلید مقابله با تحریم، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم